Garancia

A PC-MAX Kft. minden általa eladott termékre - a termék jellegétől függően – jótállást  vagy szavatosságot vállal.

1. Használt számítógépek, monitorok, laptopok, alkatrészek:



Használt számítógépek, monitorok, printerek, notebookok és  alkatrészek esetében - a jótállási jegyen 2 csillaggal (**) jelöljük - 1 év szavatossági időt biztosítunk.


2. Új termékek



Új termékek esetében a jótállást a jótállási jegyen csillag-jelzés nélkül szerepeltetjük.
Amennyiben a termék rendelkezik garanciaszámmal, a jótállás idő minimum 1 év, vagy ha több, azt a termék nevében feltüntetjük.
Ha a termék nem rendelkezik garanciaszámmal, akkor a jótállás minden esetben 3 nap. (pl. billentyűk, egerek, kellékek, stb.)


3. Mi a különbség a szavatosság és jótállás között?


Minőségi kifogás esetén szavatossági, illetve jótállási igény érvényesíthető. Ez utóbbit a köznyelvben garancia néven szokták emlegetni. Szavatosságnál és jótállásnál ugyan azokat az igényeket lehet érvényesíteni (javítás, csere, árleszállítás, elállás a szerződéstől), az eltérés abban van, hogy az eladó mennyi ideig köteles helytállni, illetve kit terhel a bizonyítási kötelezettség.
A jótállás kedvezőbb a fogyasztó számára a szavatosságnál, mert a jótállási idő (1 év) alatt nem neki kell bizonyítania, hogy vétlen a meghibásodásban, hanem a kereskedőnek. Míg szavatosságnál – fogyasztói szerződés esetén – ez csak a vásárlást követő hat hónapon belül van így, utána megfordul a bizonyítási teher.
Jogszabály határozza meg, hogy melyek azok az új, tartós fogyasztási cikkek, amelyekre kötelező jótállást vállalni. Amennyiben nincs a termékre jótállás (mint például a használt termékekre) szavatossági jogokat lehet érvényesíteni.





Garanciális ügyintézés:



1. A Magyar Köztársaság területén fogyasztói szerződés (pl. számla vagy nyugta) keretében értékesített, az egyes tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállásáról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.

2. A forgalmazó köteles a fogyasztónak a fogyasztási cikkel együtt - külön kérés nélkül - jótállási jegyet adni.

3. A jótállási igény a jótállási jegy bemutatásával érvényesíthető, melyhez a számla vagy nyugta is csak a 3 nap jótállású termékek meghibásodása esetén szükséges.

4. A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül érvényesítheti (jelen esetben a PC-MAX Kft. 4025 Debrecen, Széchenyi u. 57., vagy 1074 Budapest, Rottenbiller u. 4/B telephelyén) a teljes nyitvatartási időben.


ODR (online vitarendezési platform)



A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára.
A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel.
Határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén, uniós webáruházzal fennálló vitáját Magyarországon kizárólagosan a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület dönti el ingyenesen és gyorsan.

Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében.
Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr
Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal utasításait.
Amennyiben a határon átívelő online vitarendezéssel kapcsolatosan további kérdése merülne fel, a Budapesti Békéltető Testület tud részletes felvilágosítást adni Önnek.

A Budapesti Békéltető Testület:
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu, onlinevita@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31


Szoftverek, driverek:



Számítógépeinket OPERÁCIÓS RENDSZER (PL: WINDOWS) NÉLKÜL ÉRTÉKESÍTJÜK.
Az ettől eltérő esetekben a számlán külön tételként szerepel az installált rendszer neve is.

Számítógépeinket Linux környezetben teszteljük, egyéb operációs rendszer (pl. Windows 7, vagy Windows 10) használata esetén vásárlás előtt a kompatibilitási problémák elkerülése érdekében érdeklődjön munkatársainknál.
A szükséges driverek ide kattintva letölthetőek weboldalunkról, vagy közvetlenül FTP szerverünk gyökérkönyvtárából.